Pagina's

Tot zo & Tot straks! Wanneer ben je er dan?



Tot zo & tot straks, wanneer ben je er dan? Dit is iets wat mij onlangs bezig hield. Waarom? Mijn vriend appte me om 22.00: 'Tot zo'. Toen dacht ik, ik kruip vast in bed hij zal er zo wel zijn. Om 23.00 was hij er nog niet en toen dacht ik: 'Huh je zei toch tot zo'?


Dit is wel iets wat mij de laatste week bezig hield. Het was dus letterlijk iets 'on my mind'. Wat voor tijdsbestek koppel jij aan 'tot zo' en 'tot straks' en wanneer gebruik jij dat dan? Gebruik je het uberhaupt of zeg jij andere dingen?


Ik ben er dus achtergekomen dat ik om 23.00 dacht oké dit is geen tot zo meer want het duurt langer dan een uur. Ongeveer denk ik dat bij mij een 'tot zo' 45 min kan duren en alles erna een 'tot straks' is. 



Dit kan zorgen voor misverstanden. Je hebt bijvoorbeeld een lunchafspraak gemaakt en iemand stuurt een app of sms met 'tot zo', dan denk je oh ik wacht even met bestellen die persoon is er zo. Als diegene stuurt 'tot straks' zou ik persoonlijk denken dat het langer gaat duren. Het is dan erg vervelend dat er hierdoor miscommunicatie ontstaat. Jij kan er een andere betekenis aan koppelen dan de ander. 



Heb jij dit ook al eens meegemaakt of heb jij hier eigenlijk nooit 'last' van gehad?



Liefs, Miek

4 opmerkingen:

  1. Haha, ja 'tot zo' is voor mij binnen nu en een uur. Tot straks is voor mij tot binnen een paar uur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een diepgaande gedachte haha! Voor mij is tot zo hetzelfde als ik zie binnen een halfuurtje maximum. En tot straks vind ik meer als je bijvoorbeeld de persoon 's ochtends hoort en elkaar 's middags ziet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan is onze tot zo & tot straks ongeveer ook hetzelfde haha! Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!