Pagina's

Tag | Something about food


Mijn allereerste tag post. Ik zag deze food tag een tijdje geleden op de blogpagina van Tedje en dacht, dat is leuk! Aangezien ik heel erg van eten houd, uit-eten of zelf koken het maakt niet uit, ik love food! Met specifieke vragen over eten komen jullie ook weer wat meer te weten over mij en waar ik dan precies van houd. What would I choose?


Als je iedere dag nog maar een soort gerecht als avondeten zou mogen eten, wat zou dat dan zijn? 
Garnalen. I love shrimps! Door de pasta, noedels of gewoon zo lekker gebakken in knoflook. Mijn vriend houd hier niet van maar ik eet het regelmatig als ik bij mijn ouders ben en in een restaurant bestel ik vaak een pasta met garnalen. 
Welk drankje bestel jij altijd in een restaurant? 
Ice Tea Green. Maar dan wel van het merk Lipton en niet van Nestea want die vind ik echt niet lekker. Dan kies ik voor cola light. Lipton green tea hebben wij ook standaard een voorraadje in huis staan, heerlijk! Citroentje erbij, echt een fris drankje. Als ik voor alcohol moet kiezen zou ik gaan voor een zoete witte wijn en in de zomer Amstel Radler, dat drinkt zo lekker weg! 

Wat was vroeger je lievelingseten?
Mcdonald's. Ik kan nog wel herinneren dat wij altijd met onze verjaardag (met onze bedoel ik mijn broertje en ik) mochten kiezen waar en wat we gingen eten. Dat was altijd bij de Mcdonald's. 
Wat is het laatste dat je hebt gegeten of hebt gedronken?
Het laatste wat ik gegeten heb zijn twee spelt crackers met philadelphia roomkaas light en komkommer met daarbij twee glazen groene thee. 
Als jij mag kiezen waar je uiteten wil, waar ga je dan naartoe? 
Tapas! Ik houd echt van tapas. 'T Zusje vind ik heerlijk, die zit hier in het dorp maar ook in andere plaatsen. Mijn tweede favoriet is dan Mama di kookt in Valkenswaard. Zo lekker! Duivelse garnaaltjes, echt een aanrader. 
Wat lust je écht niet? 
Slierten. Mensen die mij echt goed kennen moeten nu waarschijnlijk heel hard lachen want ik lust heel veel dingen niet die een sliert zijn. Spaghetti, taugé, vermicelli zijn voorbeelden. Waarom? Geen idee ik vind het echt gewoon vies. Ik lust dan wel tagliatelle maar dat smaakt anders. Lekker logisch haha. 
Om welk gerecht sta jij bekend? 
Verse pasta van de AH met boursin, ui en knoflook, gebakken spekjes, pesto, rucola, cherrytomaatjes en eventueel kaas. Ik heb dit eens met een vriendin gemaakt en vond het zo lekker dat ik het daarna bij mijn ouders maakte en ik het nog regelmatig voor mijn vriend en mij maak. 
Hier genieten mijn moeder en ik van heerlijke pasta met garnalen!
Chips of chocolade? 
Definitely chips. Ik kan zo zonder moeite een zak naar binnen werken. Daarom haal ik het ook niet te vaak in huis want wanneer het er is, is het zo op.
Wat eet jij het liefst in de bioscoop? 
Zoete popcorn met ice tea green. Ik associeer popcorn met bioscoop en dat hoort er dan ook echt bij. Als ze geen zoete popcorn hebben dan pak ik meestal alleen drinken. 
Wat lustte je vroeger nooit, maar nu wel? En hoe komt dat? 
Haha ik zie dat ik hierbij hetzelfde antwoord heb als Tedje, maar ook champignons. Ieuw die vond ik vroeger zo vies. Ik kan me nog goed herinneren dat oma met kerst altijd champignonsaus met champignons erin maakte en ik altijd de champignons eruit viste want ik wilde alleen de saus. Nu eet ik serieus elke week wel een keer champignons bij mijn gerechten. Dat zorgde ook voor veel verbazing in de familie de eerste keer dat ik de saus at MET champignons. 
Vis of vlees? 
Die vind ik lastig. Ik houd eigenlijk evenveel van beide het is maar net waar ik zin in heb. De ene dag heb ik mega veel trek in garnalen of zalm, maar de andere dag kan ik ook echt genieten van bijvoorbeeld lekkere spare-ribs. 
Welke dingen zou je nog willen ‘leren’ eten of drinken? 
Rode wijn en droge witte wijn. Mij is eens gezegd dat ik op mijn leeftijd nu echt wel droge witte wijn moet drinken en geen zoete. Maar ik vind droge witte wijn echt niet te pruimen. Half zoet half droog gaat ook nog wel maar echt droog, nee bedankt. Rode wijn zou ik ook wel willen leren drinken omdat ik 'oudere' mensen altijd helemaal zie genieten van hun glaasje rode wijn bij het eten. 
Wat eet jij het liefst als ontbijt?
Het allerliefst broodjes en croissantje uit de oven met lekker salami of kaas erop. Als ik dit elke dag als ontbijt zou eten kom ik zo een aantal kilo aan dus dat doe ik ook echt niet. Dit doe ik eigenlijk alleen op vakantie maar dan ook niet elke dag. Nu eet ik crackers of yoghurt als ontbijt. 
Als je moest kiezen: alleen nog maar voorgerechten of hoofdgerechten eten? 
Dat is niet moeilijk, voorgerechten. Ik vind een voorgerecht ook altijd makkelijker uit te kiezen dan een hoofdgerecht. Voorgerechten vind ik gewoon altijd lekkerder in een restaurant. Als er nou het toetje als optie bij stond, dan zou ik gaan twijfelen! 
Je staat voor het snoepschap in de supermarkt. Welk snoepje kies je uit? 
Ik eet eigenlijk vrijwel nooit snoep dus ik sta ook niet zo vaak voor het snoepschap in de supermarkt. Maar als ik echt zou moeten kiezen, dan zou ik gaan voor chupa chups lolly's of zure rode matten van Look o Look.

Houd jij ook van eten net zoals mij en vind je dit een leuke tag? Vul hem dan in! Ik tag hierbij SabrinaIsabel Denise en Frederique 

Bedankt Tedje voor de leuke tag.
Heb jij ook een gerecht waar je om bekend staat?


Liefs, Miek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!